سازمان و ورزش Mix Fighting

سازمان و ورزش  Mix Fighting
پیش گفتار
      مطلب زیر از استاد فرشاد محمدی،  بنیان گذار و استاد و قهرمان ورزش  Mix Fighting است،  جهت اطلاعات و عضویت و گرفتن نمایندگی،  به سایت زیر مراجعه شود.  استاد فرشاد محمدی یک ورزشکار به تمام معنی ایرانی و ایران دوست است،  و با تمام وجود پر ثمر شان می خواهند،  همچون پهلوانان بنام ایران،  در اندیشه ایران و ایرانی باشند.  پیشنهاد می کنم سایت سازمان ورزشMix Fighting را بازدید کنید.
تصویر لوگو   Mix Fighting،  عکس شماره 7538.
   توجه:  مطالب وبسایت ارگ و وبلاگ گفتمان تاریخ،  توسط ده ها وبلاگ و وبسایت دیگر،  بصورت خودکار و یا دستی کپی پیس می شوند،  از این نظر هیچ مسئله ای نیست،  و باعث خوشحالی من است.  ولی عزیزان توجه داشته باشند،  که حتماً جهت پیگیر و نظر نوشتن درباره مطالب،  به اصل وبلاگ من مراجعه نمایند:  در اینجا  http://arqir.com.
تصویر لوگوی داشته های تاریخی ما آرزوی دیگران است،  عکس شماره 1616.
جوانان میهن پرست ایران،  بپیوندید به سازمان ها و باشگاه های ورزشی که ایران و ایرانی بودن در آنها موج می زند،  یکی از این سازمانها و باشگاه ها Mix Fighting است.
سایت سازمان کلیک کنید و کلی مطالب بخوانید:
 
ورزش Mix Fighting
      ورزش مبارزه ترکیبی کامل شده هنرهای رزمی، تاریخی و باستانی ایران می باشد.  این ورزش به نحوه مبارزه تا آخرین نفس و به زبان انگلیسی  Mix Fighting نام نهاده شده است.  در آثار تاریخی ایران از شاهنامه فردوسی گرفته،  تا جام طلای حسنلو به وضوح دیده می شود.  مشت زنی و کشتی و هنر رزمی ترکیبی بوجود آونده گلادیاتور های المپیک باستانی بوده است،  که به آنها گل اندر می گفتند،  که بعد ها قلندر و کلانتر نامیده شدند.  این مبارزان علاوه بر مسئولیت حفاظت و امنیت مردم و کشور دارای ارزش والایی برای سپاهیان علی الخصوص در میدان جنگ داشتند.  می توان از نام آورانی چون گرشاسب، رستم، نادر شاه افشار و کریم خان زند به بالاترین مقامات پادشاهی رسیدند،  نیز یاد کرد.  مبارزان آزاد یا گل اندرها با استبداد های دوران تاریخی مخالف بودند،  و از حق و حقوق مردم دفاع می کردند.  بنابراین گاهی حکومت های ضد مردمی و استبدادی سعی می نمودند،  آنها را ضد مرام مردمی جلوه دهند.  مبارزه ترکیبی بوجود آورنده تمامی رشته های رزمی مانند:  جودو، جوجیتسو، کن جیتسو، نین جیتسو، کاراته، تکواندو، موی تای، کیک بوکس، پانکریشن، ووشو، دفاع شخصی و… است.
      مبارزه ترکیبی شامل کلیه حرکات فیزیکی و فکری می باشد،  که در آن از فکر و حرکات دست و پا استفاده می شود،  به همین دلیل در کلیه فرهنگ ها پذیرفته شده است.  از بخش های مبارزه در حالت ایستاده می توان به ضربات دست، پا، آرنج و زانو،  و از بخش های مبارزه در حالت خوابیده،  می توان از فنون تسلیمی،  و استفاده از ساب میشن اشاره نمود،  رابطه این دو نیز فنون پرتابی و افتها می باشد.  انواع گارد و وضعیت ثابت نگهداشتن حریف در این ورزش موارد استفاده فراوانی دارد.  بدلیل این تاکتیک منحصر به فرد برخی متخصصان و کارشناسان Mix Fighting را به لحاظ بهترین و کامل ترین سیستم بودن،  از لحاظ مبارزه غیر مسلح خیلی با ارزش دانسته،  و مورد ستایش قرار داده اند.  از دیگر مسائل مهم این ورزش تعیین موضع فنی مبارزه،  رقص پا، ضربه های مستقیم، تکنیک های انواع قفل، شناسایی و بهره وری از سمت های ضعف حریف،  و… است.  در حال حاضر Mix Fighting دارای تمامی استایل های مبارزاتی می باشد،  که عبارتند از:  کیک بوکس، جودو، موی تای، جوجیتسو، کن جتسو، بادی کنتاکت، سمی کنتاکت، تای بوکس، دفاع شخصی،  و…  را دارا میباشد.  استایل دوم آن شکستن اجسام سخت،  حرکات نمایشی، کاتا و مبارزه شمشیر سامورایی میباشد،  که در حقیقت مکمل استایل های مبارزاتی بوده،  و آنها را کاربردی تر می سازد.
تصویر مبارزه استاد فرشاد محمدی،  عکس شماره 7760.
تاریخچه Mix Fighting از 8000 سال پیش تا حالا
 Mix Fighting      به عنوان اولین سیستم نظامی،  و همچنین قدیمی ترین هنر رزمی و رقابت ورزشی در جهان به ثبت رسیده است.  هشت هزار سال پیش بعد از پایان دوران یخبندان،  تمدن در حاشیه خلیج فارس آغاز شد،  و آثار این تمدن در استان کرمان و شهرستان جیرفت به فراوانی وجود دارد.  محققان خارجی طبق تحقیقاتی که در انجیل (مکاشفه یوحنا باب 21) و تورات (عهد عتیق آیات 10 تا 14) نموده اند،  حاشیه خلیج فارس را به باغ ادن تشبیه کرده اند.  در دوران یخبندان انسان های اولیه تقریبا از بین رفته بودند،  و فقط تعداد معدودی در حاشیه خلیج فارس باقی مانده بودند.  این خلیج در آن زمان به صورت باریکه ای بسیار خوش آب و هوا بود.  بعد از دوران یخبندان نور خورشید به زمین گرما می داد،  مردم آن زمان خورشید را ستایش و شکر گذاری می کردند،  خورشید را سان گفتند یعنی برکت آسمانی،  سپس سین و چین شد،  طولی نگذشت که تمدن به جی رفت،  و مردمان حاشیه خلیج فارس دریانوردان به نامی شدند،  و ستارگان را هم شناختند،  آنها به کمک دریانوردی و خورشید و ستارگان به تقویم دست یافتند،  و توانستند در جهان پراکنده شوند.  به کامبوج و سیام و ژاپن رفتند،  از آنجا به قاره آمریکا وارد شدند،  پایه های تمدن های مایا، اینکا، ازتک و… را بنا کردند.  از مسیر دریای سرخ به مصر رفتند و تمدن های شمال آفریقا را پایه گذاری کردند،  و در مسیر جریان آب گرم گلف استریم به انگلستان رفتند،  و استون هنج را بنا کردند. به مرور در طی هزاره های اول خورشیدی با گرم شدن زمین در داخل ایران  مهاجرت به سمت های مختلف آغاز شد. به اصفهان رفتند و آنجا را جی نامیدند، به بابل، آذربایجان، ری، خراسان و…  رفتند و در هر کجا نام و نشانه ای از سرزمین های اولیه خودشان باقی گذاردند،  و در طی نسل ها این مهاجرت ها همچنان ادامه داشت،  در 2500 سال پیش چین امروزی را که بر گرفته از نام سان و سین یا خورشید است،  بنا نهادند.  کشور کامبوج در شرق تایلند را بنا نهادند،  نام باستانی کشور کامبوج کمبوجبایا بوده،  که وابسته به لفظ افسانه ای کمبو است.
   تصویر درفش 6000 ساله مسی شهداد،  که هم اکنون در موزه ملی ایران نگهداری می شود،  عکس شماره 2764.
      این لفظ باستانی در کتیبه های متون کهن کامبوج قرار دارد. در داستان های فلکوریک کامبوجی به ویژه در افسانه های کمبو آمده است که پادشاهی از هند به این سرزمین آمد و نام خود را بر این سرزمین گذاشت، این پادشاه همان کمبوجیه هخامنشی بود. منظور از هند، هند استان ایران یا خوزستان بوده است. اولین ملتی که دارای نیروی رزم و پرچم شد کشور کهن ایران است مدارک مهم آن درفش 6000 ساله مسی با پایه مفرغی است که در تپه باستانی شهداد کشف شده است و در موزه ملی ایران نگهداری می شود و توسط میراث جهانی یونسکو مورد قبول واقع شده است. تا ملتی نباشد رهبری برگزیده نمی شود و تا رهبری نباشد پرچمی به وجود نمی آید، وجود رهبر و پرچم و ملت هنرهای رزمی هم دارد. تاریخ ایران بسیار مفصل است، اما دشمنان تاریخی ایران با گفتن و نوشتن دروغ در تاریخ می خواهند آن را ضعیف و کم اهمیت نمایند و متعاقبا روحیه جوانان باهوش ایران را کم کنند، تا بتوانند منافع و منابع ایران را غارت کنند و حتی با انواع ترفند ها می خواهند نشان دهند که ایرانیان در طول تاریخ شکست خورده اند تا به این ترتیب باعث ضعف روحیه جوانان ورزشکار ایران شوند تا آنها نتوانند در مبارزات ورزشی خوب عمل کنند. در تاریخ و آثار تاریخی ایران پر است از آثار واقعی مربوط به رزم و پهلوانی، یکی از آنها جام طلای حسنلو است که تصویر دو پهلوان ایرانی در حال مبارزه اند، که قدمتی بیش از 3200 سال دارد که کارشناسان خارجی هم تائید کرده اند. سرداران بزرگ ایران از ورزش نهایت مبارزات آزاد بیشترین استفاده را می بردند و نسبت به گسترش آن اهتمام می ورزیدند زیرا در درگیریهای نوع نزدیک فنون پرتابی و خلاف مفصل و استفاده از ضربات قدرتی دست و پا بهترین ابزر جنگی برای پیاده نظام در جنگ ها و درگیریها بوده است. به این ترتیب لشکریان سرداران بزرگ ایران با داشتن مربیان و متولیان این ورزش که ریشه در تاریخ ایران داشت در جنگ و دفاع از سرزمین ایران در روزگار خودشان بسیار موفق بوده اند. این ورزش توسط برخی از سرداران ایرانی و طوایف ایرانی و استادان ایرانی به شرق و غرب برده شد و در آنجا به عنوان منشاء اساسی تمام هنرهای رزمی پذیرفته شد. سرداران تاریخی ایران می دانستند برای داشتن سربازانی قویتر از آنچه بودند باید آنها را با نوعی تمرین ورزشی ورزیده تر کرد و سپس مهارتهای دفاع شخصی و تسلیم کردن حریفان را به آنان بیاموزند. چون در آن زمان لشکر کشی ها و مبارزات بصورت تن به تن انجام می شد از این رو سرداران تاریخی ایرانی سپاهیان خود را علاوه بر تجهیزات نظامی به فنون رزمی نهایت مبازات آزاد مجهز می نمودند. این گفته ها در آثار باستانی و ادبیات تاریخی ایران به فراوانی دیده می شود، منجمله شاهنامه فردوسی. سایر کشورها و اروپائیان فاقد این آثار هستند.
   ــ  ورزشکاران عزیز ایران،  بهترین درس های انسانی و واقعی تاریخی در آثار ایرانی منجمله شاهنامه فردوسی است، که در آن هنر های رزمی تاریخی ایران بفراوانی وجود دارد.
بنیانگذاری MIX Fighting
      امروزه تعداد رزمی کاران و ورزشکارانی،  که تمایل به شرکت در فعالیت های ورزشی را دارند،  بصورت روز افزون در حال افزایش است.  در ایران استاد فرشاد محمدی در اوایل سال 1388 موفق به پایه گذاری ورزش رزمی Mix Fighting برای کشور عزیزمان شد،  و در تاریخ 31 / 6 / 1394 به شماره مصوبه 276/2086 شورای عالی فدراسیون ورزش های رزمی به ثبت رسید،  چرخه این ورزش رزمی در کشور و جهان در حال تکمیل شدن می باشد.  خوشبختانه نمودار پیشرفت این رشته رو به رشد و آمار بسیار مطلوبی دارد.
تاریخجه بنیانگذارسازمان Mix Fighting
مختصری از بیوگرافی استاد فرشاد محمدی، بنیانگذار و رئیس سازمان Mix Fighting
      استاد فرشاد محمدی بنیانگذار سازمان Mix Fighting و دارنده رکورد شکستن اجسام سخت در دنیا،  ورزش ژیمناستیک را در سال1367 زیر نظر استاد مقدمی شروع نمود و بعد از دو سال به ورزش کونگ فو روی آورد و دو سال در آن رشته فعالیت نمود.  چون ایشان از همان اول علاقه وافری به شکستن اجسام سخت داشت به مدت سه سال ورزش کاراته کیوکوشین را ادامه داد،  پس از آن در سال 1377 به خاطر علاقه به بوکس به ورزش کیک بوکسینگ روی آورد.  ایشان در سال 1378 به مدت دو سال به خدمت سربازی رفت،  در دوران سربازی سخت مشغول تمرینات کیک بوکسینگ و جودو بود.  سال 1380 پس از اتمام سربازی برای گذراندن دوره بادیگاردی به کشور اوکراین سفر نمود.  ایشان پس از بازگشت به ایران در سال 1383 به عنوان مربی هنر های رزمی در باشگاه المپیک زیر نظر مرکز تفریحات سالم جزیره کیش شروع به تدریس نمود،  و چندین بار همراه تیم خود در مسابقات رزمی شرکت نموده،  و صاحب چندین مقام قهرمانی شدند.  در اواخر سال 1386 بعنوان محافظ شخصی یکی از مقامات به تهران آمد.  ایشان همزمان شروع به تدریس هنر های رزمی ترکیبی به هنرجویان در تهران شد.  استاد فرشاد محمدی در سال 1388 سازمان Mix Fighting  را در جهان پایه گذاری نمود،  و در تاریخ 1394/06/31 به شماره مصوبه 276/2086 شورای عالی فدراسیون ورزش های رزمی به ثبت رسید.
تصویر پهلوان فرشاد محمدی،  عکس شماره 7834.
سوگند نامه
      ما جسم و جان و جان خود را پرورش میدهیم تا روحی قوی داشته باشیم و از این فنون جز برای دفاع از خاک و جان و ناموس خود در هیچ موردی استفاده نکنیم،  و خشم خود را از نظر روحی و عقلی کنترل کنیم،  و همیشه نسبت به همه انسانها محترم باشیم،  و در مقابل حوادث غیر مترقبه و مشکلاتی که ممکن است تحمل ما را از بین ببرد،  صبور باشیم،  و همیشه بر امر و نهی مربی خود توجه داشته باشیم،  و جایگاه امروز خود را هرگز فراموش نکنیم،  که مدیون چه کسانی هستیم،  و تا زمانیکه جان در بدنمان باقیست ضوابط  MIX Fighting  را رعایت کنیم و بکوشیم تا به هدف واقعی و کمال انسانیت خود برسیم.
احترامات
الف: قوانین و احترامات اولیه.
ب: قوانین و احترامات ورود به کلاس.
پ: قوانین و احترامات شروع کلاس.
ت: قوانین و احترامات پایان کلاس.
الف: قوانین و احترامات اولیه.
    اولین چیزی که به هنر جو آموزش داده می شود احترام گذاشتن می باشد که با کلمه EIEH  شروع می شود.
    هنر جوی جدید به محض دیدن استاد و هنر جویان رده بالاتر از خودش باید کلمه EIEH را بکار ببرد.
    هر فرمانی که استاد میدهد هنر جو باید EIEH به کار ببرد (یعنی متوجه شدم).
ب: قوانین و احترامات ورود به کلاس.
قوانین و احترامات وارد شدن هنر جو به کلاس زمانیکه کلاس شروع شده و استاد حضور دارد:
    هنر جو می بایست زمان وارد شدن به کلاس به صورت ایستاده EIEH بدهد تا استاد با گفتن کلمه EIEH به هنر جو اجازه ورود به داخل کلاس را بدهد.
    زمانیکه هنرجو با اجازه گرفتن از استاد داخل کلاس می شود، اگر نرمشها شروع شده باشد و هنر جویان در صف و پشت سر هم باشند، اگر هر درجه ای هم داشته باشد باید در انتهای صف بایستد و نرمشها را انجام دهد و پس از اتمام نرمشها میتواند سر جای کلاسی خودش باز گردد.
قوانین و احترامات وارد شدن هنر جو به کلاس زمانیکه کلاس شروع نشده و استاد حضور ندارد:
    هنر جو می بایست زمان وارد شدن به کلاس EIEH بدهد و سپس داخل کلاس شود.
پ: قوانین و احترامات شروع کلاس.
    استاد با هنر جویان دو زانو روبروی هم می نشینند.
    نفر اول ارشد کلاس احترام به استاد را اعلام میکند و همه هنر جویان با گفتن کلمه EIEH ادای احترام میکنند.
    نفر اول ارشد کلاس احترام به هنر جویان رده بالا را اعلام میکند و همه هنر جویان با گفتن کلمه EIEH ادای احترام میکنند.
    نفر اول ارشد کلاس احترام به یکدیگر را اعلام میکند و همه با گفتن کلمه EIEH به یکدیگر ادای احترام میکنند و سپس کلاس شروع می شود.
نحوه ادای احترام در شروع و پایان کلاس به زبان بین المللی (انگلیسی):
در زبان انگلیسی به احترام به مربی دان 1 (ترینر بو)، احترام به مربی دان 2 (کاح بو)، احترام به مربی دان 3 و 4 (مستر بو)، احترام به مربی دان 5 و 6 و 7  (تاپ مستر بو)، احترام به مربی دان 8 و 9 و 10 (گراند مستر بو) می گویند.
    نفر اول ارشد کلاس با گفتن تاپ مستر بو همه هنر جویان با گفتن کلمه EIEH ادای احترام میکنند.
    نفر اول ارشد کلاس با گفتن مستر بو همه هنر جویان به هنر جویان رده بالا با گفتن کلمه EIEH ادای احترام میکنند.
    نفر اول ارشد کلاس با گفتن آدر بو همه هنر جویان با گفتن کلمه EIEH به یکدیگر ادای احترام میکنند.
نحوه ادای احترام در شروع و پایان کلاس به زبان (ژاپنی):
در زبان ژاپنی به احترام به مربی دان 1و 2 و 3 و 4 (سنسی نی ری)، احترام به مربی دان 5 و 6 و 7 (شیهان نی ری)، احترام به مربی دان 8 و 9 (کانچو نی ری)، احترام به مربی دان 10 (سوسای نی ری) می گویند.
    نفر اول ارشد کلاس با گفتن شیهان نی ری همه هنر جویان با گفتن کلمه EIEH ادای احترام میکنند.
    نفر اول ارشد کلاس با گفتن سنسی نی ری همه هنر جویان به هنر جویان رده بالا با گفتن کلمه EIEH ادای احترام میکنند.
    نفر اول ارشد کلاس با گفتن اوتگانی ری همه هنر جویان با گفتن کلمه EIEH به یکدیگر ادای احترام میکنند.
ت: قوانین و احترامات پایان کلاس.
    استاد و هنر جویان دو زانو رو بروی هم می نشینند.
    نفر اول ارشد کلاس دستور بسته شدن چشمها و تمرکز به انجام فعالیتهای ورزشی که هنر جویان در کلاس داشته اند را میدهد. به زبان انگلیسی (کلوز یور آیز) ، به زبان ژاپنی (ماکسو).
    نفر اول ارشد کلاس پس از یک دقیقه دستور باز شدن چشمها را میدهد. به زبان انگلیسی (اوپن یور آیز) ، به زبان ژاپنی (یا ماکسو).
    نفر اول ارشد کلاس با گفتن به زبان انگلیسی (تاپ مستر بو)، به زبان ژاپنی (شیهان نی ری) همه هنر جویان با گفتن کلمه EIEH ادای احترام میکنند.
    نفر اول ارشد کلاس با گفتن به زبان انگلیسی (مستر بو)، به زبان ژاپنی (سنسی نی ری) همه هنر جویان به هنر جویان رده بالا با گفتن کلمه EIEH ادای احترام میکنند.
    نفر اول ارشد کلاس با گفتن به زبان انگلیسی (آدر بو)، به زبان ژاپنی (اوتگانی ری) همه هنر جویان با گفتن کلمه EIEH به یکدیگر ادای احترام میکنند.
    با بلند شدن از زمین و دست دادن به ترتیب و ادای احترام با گفتن کلمه EIEH کلاس به پایان میرسد.
    زمان خارج شدن از کلاس هنر جو روبروی کلاس می ایستد و با گفتن کلمه EIEH از کلاس خارج می شود.
لباس رسمی سازمان
الف: پوشش رسمی لباس مربیان و هنرجویان در مراسمات.
ب: فرم کمربند و روکش مخصوص (هاکاما).
پ: پوشش مبارزاتی.
الف: پوشش رسمی لباس مربیان و هنرجویان در مراسمات.
لباس مربیان:
    آستین سه ربع سفید که پشت کُت (گی) در قسمت بالا اسم سازمان و روی سینه سمت چپ اسم سازمان به صورت لاتین و روی بازوی دست چپ آرم سازمان، شلوار بلند به رنگ سفید و هنرجویان دان 2 به بالا مجاز هستند از لباس آبی رنگ استفاده کنند.
لباس هنرجویان:
    کُت (گی): آستین سه ربع سفید که پشت کُت (گی) در قسمت بالا اسم سازمان و روی سینۀ اسم سازمان به صورت لاتین و روی بازوی دست چپ آرم سازمان، شلوار بلند به رنگ سفید است.
ب: فرم کمربند و روکش مخصوص (هاکاما).
    گلدوزی دان در یک طرف کمربند، دان ها باریک و با فاصله کم که خوانده شوند. و در بالای دانها اسم سازمان و طرف دیگر کمربند اسم هنر جو. از دان 2 به بالا زمان اجرای تکنیک با شمشیر سامورائی (کاتانا) و یا مبارزه هنرجو می بایست یک نوع روکش (هاکاما) به رنگ مشکی بپوشد، که پشت روکش (هاکاما) روی کمر اسم سازمان نوشته می شود.
پ: پوشش مبارزاتی.
    هنگام مسابقه فایترها با شورت مخصوصUFF، دستکش نیم پنجه، لثه، کلاه، کاپ (بیضه بند)، ساق بند میباشند و در بخش بانوان ساق بند الزامی میباشد (بانوان با پوشش اسلامی سازمان).
*تبصره: در فینال مسابقات رده سنی پیشکسوتان و بزرگسالان استفاده از ساق بند بر عهده خود شرکت کننده می باشد.
*تبصره: در مسابقات حرفه ای از ساق بند استفاده نمی شود.
   توجه:  جهت اطلاع بیشتر و دیدن عکسها و عضویت،  مراجعه نمایید به سایت سازمان  MIX Fighting  در اینجا.
 
   کلیپ شکستن اجسام سخت توسط پهلوان فرشاد محمدی موسس MIX Fighting،  کلیپ های بیشتر در سایت سازمان  MIX Fighting  در اینجا.
مراسم افتتاحیه   Mix Fighting
   تصویر هایی از مراسم افتتاحیه،  بزودی فیلم مراسم و سخنرانی ها در همین صفحه،  عکس شماره 8601.
      مراسم افتتاحیه رزم ترکیبی مورخ بیست و یکم اسفندماه،  سال هزار و سیصد و نود و چهار،  با حضور مسئولین و اساتید هنر های رزمی ایران،  به همت پهلوان کشورمان فرشاد محمدی،  با شکوه  بسیار برگزار شد،  و این سبک از امروز فعالیت رسمی خود را در کشورمان آغاز کرد. 
      باعث خوشحالی است،  که بنیادی بر اصول فرهنگ قدیم کشورمان بنا شد،  و این مهم میسر نبود،  مگر با همکاری مسئولین محترم کشور،  و پشتکار و کوشش استاد فرشاد محمدی،  که با صبر و حوصله  بسیار،  یادگاری از اجدادمان را بنیان امروزی گذاشت،  و ترکیبی از رزم های پهلوانان دوران باستان ایران را  به ثبت رساند.
      شروع فعالیت رسمی این یادگار نیاکانمان را از جانب گروه تارنمای گفتمان تاریخ و ارگ ایران،  به آقای فرشاد محمدی،  و ملت دانش پرور و ورزش دوست ایران تبریک می گوییم.
پرنیان حامد  ــ  انوش راوید
   تصویر مجسمه باستانی از ورزشکار ایرانی 150 ق.م،  و امروزی از استاد فرشاد محمدی،  لباسها کاملاً شبیه هم هستند،  مشروح در اینجا،  عکس شماره 7016.

فیلم مراسم افتتاحیه ،  کلیپ شماره 154.

آبی= روشنفکری و فروتنی،  زرد= خرد و هوشیاری، قرمز=  عشق و پایداری،  مشروح اینجا
    توجه 1:  اگر وبسایت ارگ به هر علت و اتفاق،  مسدود، حذف یا از دسترس خارج شد،  در جستجوها بنویسید:  انوش راوید،  یا،  فهرست مقالات انوش راوید،  سپس صفحه اول و یا جدید ترین لیست وبسایت و عکسها و مطالب را بیابید.  از نظرات شما عزیزان جهت پیشبرد اهداف ملی ایرانی در وبسایت بهره می برم،  همچنین کپی برداری از مقالات و استفاده از آنها با ذکر منبع یا بدون ذکر منبع،  آزاد و باعث خوشحالی من است.
   توجه 2:  مطالب وبسایت ارگ و وبلاگ گفتمان تاریخ،  توسط ده ها وبلاگ و وبسایت دیگر،  بصورت خودکار و یا دستی کپی پیس می شوند،  از این نظر هیچ مسئله ای نیست،  و باعث خوشحالی من است.  ولی عزیزان توجه داشته باشند،  که حتماً جهت پیگیر و نظر نوشتن درباره مطالب،  به اصل وبلاگ من مراجعه نمایند:  در اینجا  http://arqir.com.
ارگ   http://arqir.com
 
 
این نوشته در عمومی ایران ارسال و , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.